mkh_sikkertrafik_knallert_20120919_0356

Knallertkøreskolens venteliste

Tilmeld dig på holdet: "Knallert-Venteliste"

Ungdomsskolen tilbyder undervisning næsten hele året - men ikke i skolernes ferier.

Alle kan deltage, også hvis du har vanskeligheder med læsning, da det meste af undervisningen foregår via video og billeder. Husk at meddele til instruktøren dette, så vi kan hjælpe dig i undervisningen.

Indbetal 500 kr. via en bankoverførsel til Ungdomsskolens konto: Reg.0629 konto 4343019645 - eller benyt MobilePay:19732

HUSK!! i tekstfeltet at skrive elev navn og fødselsdato.

Når vi har registreret din indbetaling og du har tilmeldt dig ventelisten, tilmelder vi dig næste ledige hold.

Du vil modtage besked med en startdato når holdet er fyldt  (12 kursister)

Kurset gennemføres med teori aftener (tirsdage og torsdage) og praktisk kørsel samt den praktiske prøve på weekenddage. Kurset strækker sig over ca. en måned.
Vi gør, hvad vi kan, for at få dig på hold og få sendt undervisningsplanen ud så hurtigt som muligt, men husk på, at der også er 11 andre unge, der skal reagere og agere!

På kurset skal du:
- Gennemføre et 8 lektioners færdsels relateret førstehjælps kursus (over to dage). Kursusbeviset er gyldigt i et år. Gennemføre 30 lektioners undervisning (inkl. afholdelse af
   praktisk køreprøve). Møde op til de planlagte undervisningsdage, ellers kan du ikke blive indstillet til køreprøven.

- Bestå en teoretiskprøve, inden den praktiske køreprøve. Hvis du ikke består, skal du op til ny prøve. Det koster 200 kr. at gå til en ny prøve. Medbringe et godkendt pasfoto. Tjl
   evt. dette link: Gyldigt pas foto.

I løbet af kurset vil du blive udsat for nogle korte teoriprøver, og ved kursets afslutning bedømmer en censor og kørelærer, om du kan færdes i trafikken uden at være til fare for dig selv og andre. Kørekortet sendes direkte til dig fra Borgerservice. Du kan træne knallertundervisningens forskellige elementer her: Link: Klartilknallert

Teoriundervisning, førstehjælp og praktisk kørsel er samlet på : Motorgården, Industrivej 28, 4652 Hårlev.

Undervisere: Børge Vester, Per Henriksen og Flemming Nielsen

Du får mail og SMS´er om førstehjælp, teori-og køredage. Har du husket at opdatere din profil her på hjemmesiden (mobilnr. og e-mail).

Mister du dit knallertkørekort, skal du henvende dig til Borgerservice.
Husk at medbringe pasfoto og 120,-kroner.

Det gøres opmærksom på, at Stevns Kommune ikke tegner elevforsikringer.

Vigtigt: Tjek disse sider:

Kære forældre/værge

Stevns kommune har ingen elevforsikring. Det betyder, at ungdomsskoleelever, herunder elever i knallertskolen, som er så uheldige at pådrage sig personskade (f.eks. tandskade eller andet) ikke er omfattet af en forsikring fra Stevns Kommunes side. Der henvises til at søge erstatning hos familiens egen ulykkesforsikring.

Vedr. skade på elevens egne ting henvises til familiens egen indbo/familieforsikring.

Forvolder en elev skade på en anden elevs ting henvises til skadevolders families indbo-/familieforsikring, som også dækker ansvar.